Przedszkole Anglojęzyczne

FIRST STEPS

Kadra nauczycielska to dyplomowani anglojęzyczni nauczyciele, posiadający doświadczenie w pracy z małymi dziećmi. Doświadczenie to zdobyli najczęściej za granicą prowadząc podobne jak "First Steps" przedszkola. Nie znają języka polskiego, dzięki czemu dzieci przez cały czas mają kontakt z naturalnym językiem angielskim. Kadra nauczycielska to również wysoko wykwalifikowani polscy nauczyciele z bardzo dobrą znajomością języka angielskiego. Nad całością pracy nauczycieli czuwa Dyrektor Przedszkola. 

Wszyscy nauczyciele wyróżniają się ogromnym entuzjazmem i łatwością nawiązywania kontaktu z dziećmi. Są świetnymi obserwatorami, chcą i potrafią pomagać dzieciom w nauce. W trakcie zajęć nauczyciele zwracają szczególną uwagę na rozwój wszystkich sprawności intelektualnych, fizycznych i manualnych swoich wychowanków, stosując różnorodne gry i zabawy. Poświęcając dzieciom maksimum uwagi zachęcają je do aktywnego uczestnictwa we wszystkich zajęciach, dbając jednocześnie o to, aby odbywająca się poprzez zabawę nauka była zawsze przyjemna i efektywna.

 Joanna Pindel 

Dyrektor Żłobka „Basic Steps” oraz Dyrektor Przedszkola Anglojęzycznego "First Steps"

Ukończyłam studia licencjackie specjalność - oligofrenopedagogika, oraz studia magisterskie na kierunku zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Posiadam  kwalifikacje z zakresu organizacji i zarządzania oświatą dla oświatowej kadry kierowniczej "Zarządzanie w oświacie".

Poprzez różnorodne praktyki w czasie studiów zdobyłam doświadczenie w pracy z dziećmi wymagającymi szczególnej troski. Każde dziecko, to mała osóbka, która potrzebuje indywidualnego podejścia, zrozumienia, z której emanuje szczery uśmiech, radość i pełen entuzjazm do życia. Ja właśnie staram się w sposób indywidualny podchodzić do każdego dziecka , wsłuchiwać się w jego potrzeby po to, aby lepiej je zrozumieć. W wolnych chwilach  lubię przejażdżki rowerowe oraz spacery. 
  

 

 

Marta Glondys

Koordynator ds. administracyjnych
  

Jestem absolwentką Akademii Techniczno- Humanistycznej w Bielsku- Białej gdzie uzyskałam tytuł licencjata filologii angielskiej. Przez ostatnie kilka lat mieszkałam w Gdyni, gdzie pracowałam jako kierownik akademika Akademii Morskiej w Gdyni. 

Jestem mamą 11-letniej Amelii. Wolne chwile spędzam z rodziną. Uwielbiamy podróże, górskie wycieczki i relaks przy dobrej książce.

 

 

NAUCZYCIELE ANGLOJĘZYCZNI

Jan Stasiowski  (Australia)

Koordynator ds. Języka Angielskiego

Ukończyłam wydział wychowania fizycznego i zdrowego żywienia na Politechnice w East London oraz posiadam przygotowanie pedagogiczne udokumentowane Certyfikatem UCLES/RSA Cambridge uprawniającym do nauczania języka angielskiego obcokrajowców.

Wolny czas spędzam z rodziną - 12-letnim synem Konradem i 20-letnią córką Emily. Uwielbiam również chodzić po górach i jeździć na rowerze.

Alicia Ali

Nazywam się Alicia, urodziłam się i wychowałam w Toronto w Kanadzie. Uczęszczałam do szkół, w których moi nauczyciele zasiali we mnie ziarnko zainteresowania do przygód i ciekawości świata. Ukończyłam studia na York University oraz na University of British Columbia. Posiadam również certyfikat TEFL, Celta i podyplomówkę o specjalizacji z autyzmu.

 

Jestem podróżującym nauczycielem. Uczyłam wszystkie grupy wiekowe w Japonii, Korei Południowej, Arabii Saudyjskiej, Turcji i Omanie. Kiedy podróżuję, moim domem jest Newcastle. W Wielkiej Brytanii uczyłam dzieci z głębokimi trudnościami w uczeniu się, u wielu z tych osób zdiagnozowano autyzm. Wierzę w holistyczną edukację, która dba o umysł, ciało i duszę.

 

Nie mogę się doczekać poznania kultury, języka i tradycji Polski.

 

 

Julie Gordon (Wielka Brytania)

Posiadam wykształcenie wyższe oraz doświadczenie w nauczaniu języka angielskiego. Spędziłam rok w Indonezji, pracując jako nauczyciel języka angielskiego. Ponadto, w ramach klubu 'Work for Life', pracowałam ze studentami w niemal każdym wieku - począwszy od 3-letnich dzieciaczków  po osoby dorosłe.

W wolnych chwilach uwielbiam podróżować i odkrywać nowe kultury. Ponadto moim hobby jest serfowanie i snowboard.

 

 

Rachel Titiriga (USA)

Wychowałam się i wykształciłam w Kalifornii, natomiast certyfikat TEFL zdobyłam w Polsce. Spędziłam ponad sześć lat pracując z dziećmi znajdującymi się w niekorzystnej sytuacji w Rumunii i Stanach Zjednoczonych. Uwielbiam pomagać dzieciom rozwijać własne umiejętności językowe poprzez interaktywne i twórcze sposoby. Cieszę się, że mieszkam w Polsce i będę częścią zespołu dydaktycznego "First Steps".

W wolnym czasie lubię czytać, wędrować, odkrywać nowe kultury i jedzenie oraz fotografować życie wokół mnie.

 

 

   

 

 Mackenzie Barrett (USA)

Pochodzę z Ameryki i wychowałam się w Houston w Teksasie.

Otrzymałam tytuł Bachelor of Arts z Southwestern University i CELTA od International House London.

Dzięki mojemu doświadczeniu w nauczaniu, uczyłam bardzo młodych uczniów przez całą drogę do dorosłych uczących się.

 

 

 

 

 

NAUCZYCIELE POLSKOJĘZYCZNI

 

Małgorzata Babińska

Jestem absolwentką Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, kierunek filologia polska oraz ukończyłam studia magisterskie na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach, kierunek komunikacja społeczna.  Z powodzeniem ukończyłam studia podyplomowe na kierunku zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne w Cieszynie, tym samym poszerzyłam swoją wiedzę i kwalifikacje z zakresu pedagogiki przedszkolnej.

Praca z dziećmi i młodzieżą daje wiele satysfakcji, a liczne praktyki odbyte w placówkach oświatowych utwierdziły mnie w tym przekonaniu. 

Oprócz zamiłowania do zawodu, interesują mnie ciekawe książki, fotografia oraz kuchnia eksperymentalna. Wolny czas spędzam na spacerach i górskich wędrówkach. 

Natalia Gruszecka

Jestem absolwentką studiów licencjackich Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej o specjalności resocjalizacja oraz studiów magisterskich Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach o specjalności pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Praca z dziećmi dostarcza mi mnóstwo pozytywnych emocji i wzruszeń. Uśmiech na ich twarzach to dla mnie najcenniejsza nagroda i motywacja do poszerzania swojej wiedzy z zakresu pedagogiki.

Jak pisał Phil Bosmans „Dziecko jest chodzącym cudem, jedynym, wyjątkowym i niezastąpionym”. W swojej pedagogicznej aktywności przede wszystkim stawiam na wzajemną empatię.

Jestem osobą, która prowadzi aktywny i zdrowy tryb życia. Uwielbiam sporty zimowe oraz fitness.

 


 Aleksandra Ziarnik

Jestem absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. 

Praca z dziećmi sprawia mi wiele radości. Dzieciństwo to najważniejszy okres w życiu człowieka. Od tego jakie ono jest zależy to kim dziecko będzie w przyszłości. Dlatego 
w pracy z dziećmi chciałabym rozwijać ich wrażliwość na piękno przyrody, uczyć tolerancji i szacunku wobec innych. W wolnych chwilach słucham muzyki, tańczę, spędzam czas z rodziną.


Barbara Matejko

Jestem absolwentką Akademii Techniczno - Humanistycznej w Bielsku - Białej,  gdzie uzyskałam tytuł licencjata w zakresie pedagogiki wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Tytuł magistra o tej samej specjalizacji zdobyłam na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. 

Doświadczenie w pracy z dziećmi nabywałam w czasie praktyk oraz podczas dwuletniej pracy w przedszkolu.

Praca z dziećmi dostarcza mi wiele radości, uczy cierpliwości i prostego sposobu postrzegania świata, a także daje satysfakcję w postaci możliwości dostrzegania pozytywnych zmian zachodzących w rozwoju najmłodszych.

Czas wolny lubię spędzać na spacerach i wycieczkach górskich. Lubię też tańczyć, słuchać muzyki i czytać książki.

 

 Karolina Greń

Jestem absolwentką Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej, tam też uzyskałam tytuł licencjata w zakresie zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej. Jestem w trakcie pisania pracy magisterskiej na temat arteterapii na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie. 

Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam na licznych praktykach w placówkach oświatowych. Praca ta daje mi wiele radości i satysfakcji. 

W wolnych chwilach uwielbiam podróżować, uprawiać sport oraz gotować dla rodziny i przyjaciół.

 

  

Katarzyna Wilczyńska

Jestem absolwentką Akademii Techniczno-Humanistycznej w Bielsku-Białej, gdzie uzyskałam tytuł licencjata o specjalizacji zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. Tytuł magistra uzyskałam na Uniwersytecie Śląskim w Cieszynie.

Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam w trakcie studiów uczestnicząc w wielu praktykach w przedszkolach i szkołach.

W wolnych chwilach lubię jeździć na rowerze oraz pływać.

 

Marta Balcarczyk

Jestem absolwentem Uniwersytetu Śląskiego,gdzie uzyskałam tytuł magistra z zakresu edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego z j. ang. Posiadam również dyplom studiów podyplomowych z zakresu organizacji i zarządzania w oświacie na WSA. Pozytywnie zdałam egzamin uzyskując stopień nauczyciela mianowanego.Obecnie realizuję staż na stopień nauczyciela dyplomowanego. Praca z małymi dziećmi nauczyła mnie ciekawego spojrzenia na świat,cierpliwości i kreatywności.W pracy staram się stosować wiele różnych metod i technik, aby maksymalnie umożliwiać dzieciom wrzechstronny rozwój.
Prywatnie jestem mamą 2-letniego synka,z którym uwielbiam się bawić.

 

 

 Paulina Matras

 

Jestem absolentką Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie, zdobyłam tam dyplom licencjata na kierunku zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna.Ukończyłam również Wyższą Szkołę Administracji w Bielsku-Białej, gdzie zdobyłam tytuł magistra na kierunku pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam odbywając liczne praktyki w placówkach szkolnych oraz przedszkolnych. Swoje doświadczenie zdobyłam również podczas pracy w szkolnym punkcie konsultacyjnym przy Konsulacie Generalnym Rzeczypospolitej Polskiej w Monachium.Pracowałam tam z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym. Uwielbiam pracę z dziećmi, daje mi to radość i satysfakcję. W swojej pracy kieruje się słowami wybitnego polskiego pedagoga- Janusza Korczaka, który kiedyś napisał:
Dziecko chce być dobre.
Jeśli nie umie- naucz
Jeśli nie wie- wytłumacz
Jeśli nie może- pomóż

W wolnym czasie lubię odwiedzać nowe miejsca, chodzić po górach.

 

Paulina Mikus

Jestem absolwentką Kolegium Nauczycielskiego w Bielsku-Białej, gdzie uzyskałam tytuł licencjata o specjalizacji zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i edukacja przedszkolna. Tytuł magistra uzyskałam na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na kierunku zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i terapia pedagogiczna. Doświadczenie w pracy z dziećmi zdobyłam podczas licznych praktyk w placówkach przedszkolnych, szkolnych oraz podczas trzyletniej pracy w przedszkolu.

Praca z dziećmi dostarcza mi mnóstwo radości, satysfakcji oraz daje poczucie spełnienia.
W pracy staram się do każdego dziecka podchodzić indywidualnie, motywować i wspierać w pokonywaniu trudności. Dbam o to by każde dziecko czuło się kochane i akceptowane.

Prywatnie jestem szczęśliwą mamą półtorarocznej córeczki. Uwielbiam sport i aktywny tryb życia. Unikam rutyny i monotonii.